Åsas joggblogg

I denna blogg delar jag med mig av mina löprundor och små äventyr i naturen. Jag springer (vandrar, cyklar) alltid ensam i skog och mark så jag känner ett behov att få dela med mig av mina upplevelser. Min förhoppning är att jag skall kunna inspirera dig att börja löpträna, ta dig ut på vandring i skog och mark eller pröva andra naturbaserade aktiviteter. Kanske vi kommer att ses på en stig i skogen, på fjället eller på någon tävling framöver. Jag hoppas det!

Sjöarna på Bredfjället

Idag hade jag tänkt att ta mig från Norra Fjället till Södra Fjället för att sedan ta mig runt sjön Stora Väktor. Jag hade nämligen vid mitt förra äventyr på Bredfjället uppmärksammat att det fanns en vandringsled runt den sjön och jag trodde inte det skulle vara så långt dit om man tog vandringsleden på 13 km i motsatt riktning. Det var dock betydligt längre än jag anade och dessutom råkade jag missa två avfarter (stigar som inte var så väl uppmärkta) under resans gång så det blev både en extra runda på elljusspåret och lite jogging i obanad terräng. När jag nästan var framme vid Södra fjället råkade jag dessutom ta mig in på 10,5:ans vandringsled och när jag uppmärksammade det beslutade jag mig för att ta rundan kring Stora Väktor en annan dag.
Även om det inte blev den joggingrundan jag tänkt idag blev det dock en mycket fin skogstur och istället för att dokumentera leden vid sjön Stora Väktor väljer jag att presentera några av de andra små sjöar man passerar om man tar vandringleden på 10,5 km i motsatt riktning från Norra fjället. Jag rekommenderar dock er att ta leden i rätt riktning så slipper ni förhoppningsvis komma på avvägar såsom jag gjorde idag.
Välkommen till sjöarna på Bredfjället!
Lilla Stenkällevattnet
Lille Holmevattnet
Örevattnet
Skimlingen
Långevattnet
Store Holmevattnet
Taggar: traillöpning, jogging, vandring, Norra Fjället, Bredfjället, Stenkällevattnet, Lilla Hilmevattnet, Örevattnet, Skimlingen, Långevattnet, Stora Holmevattnet, Bohusleden;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: